Wednesday, February 16, 2011

Sehari Di Ipoh (part 1)

Sabtu, 12 Feb 2011 - Perjalanan ke Ipoh dimulai dengan upacara breakfast di umah leman. Asun yang tido kat umah leman mencemaskan keadaan sebab time ptos dan jijo sampai, dia still kat bilik lg..”jogging 4km’ barangkali malam tadi..kalo lambat sampai RnR Rawang nanti, takut kene sun*** ngan Zedil pulak..

Menu terbaik - bihun goring takde taugeh (memang faveret gua kalo takde sayur ni) diulami dengan naget dan sos dan kicap Tamin, memang menyelerakan.kalo ada kuih hijau lg 'cara' bak kata pari yang dok JB..gua,ptos dan jijo yang tak mengenal istilah “berhenti sebelum kenyang” terus tibai je bihun tu tanpa memikirkan yang bini and maid leman  tak makan lagi..huhuhuh

Sambil makan, beberapa topic penting dibincangkan seperti kes kicap kipas udang palsu (faveret aku tu..) dan diselangi dengan usikan kat ptos dan beberapa topic yang xpatut di dengar oleh Afnan Ya aa aww..

Dalam perjalanan, seperti biasa, gua la jadi penglipulara..ptos cakap, kalo dalam keta takyah bukak Sinar fm dengar celoteh abg jem sebab gua dah ada..

Kenduri Helmi - Sampai dekat kul 1 dah, so agenda mengisi tembolok lebih penting dari berjumpa pengantin..pas makan, kaum2 ibu biase arr, ngan topic babynye manakala kitaorang banyak kepada current issue seperti demo kt mesir. Topic ini menjadi penguat hujah mengapa gua takde fb, Mubarak jatuh sebab fb and Twister..hahaha (alasan)

Ptos n Jijo tak senang duduk sbb Helmi selaku benchmark diorang pun dah kawin..lagipun helmi bukan tangkap muat je, bak kata org putih “ada taste” la..so ptos n jijo kene cr benchmark baru..mungkin Japa??



.................................bersambung – “En halim , padeli dan bapak aku Org Kaya Berjuta”

Tentang penulis.
Met atau nama penanya di blog nie Jug Mover adalah seorang yang takde fesbuk even though gua jenuh pujuk. Namun smlm beliau mmg terasa nk wat blog lepas baca cite di atas..beliau serius think about it..w/pn beliau xde fb, beliau rasa beliau perlu channel nk express feeling beliau..

10 comments:

wanita mutalib said...

ptos - abg jem,
jijo - kak engku.

terbaekkk.

sape setuju angkat tangan macam sayaaaa.

wanita mutalib said...

owh silap.
tak baca dengan baik.
met - abg jem.
tapi kak engku tetap jijo.
wakakakaka.

shera said...

omg,

word tangkap muat and ada taste tu soooooooooooooooo guys topic ok!

betul ke ni asraf yg tulis?

ketulenan hasil tulisan diragui. ahahaha

Anonymous said...

shera...susah nak detect ni tulisan met or x...
tapi kalo die tulih guna tgn...kompem bleh detect..tulisan die doktor je paham..kahkah...

-riri-

p/s- met....maksud gua tulisan lu unik..

shera said...

farizuan,

u are absolutely correct! aku rasa 10 tahun lagi pon aku leh detect tu tulisan dia :p

Anonymous said...

Ira & Riri,
amboi2 korng...hahahah
Gua rs nk start blogging la..tp ada 2 mslh :
1) Laptop & beruk band xbeli lg..dr sblm kawen nk beli, smpi dh ada anak xbeli2 lg..
2) Takut gua hangat2 taik ayam je..kang dh ada mls nk update plak...

p/s: so, ptos, gua tumpang dl la ek..until further notice..hahah

Anonymous said...

ooo...
ader satu citer tertinggal..
mengenai cara pembotolan kicap di umah leman..
eerkkkkk

-penumpang tido u.leman-

Anonymous said...

ira???????
pergh...manja siot met panggil shera......kahkahkah

-riri-

shera said...

hoiii...

dia tgh perli aku tu...

I*A is a NO-NO name ok! hampeh..
penulis blog asal..sampai sanggup call aku nak ckp benda ni..ahahaha

p/s: rindu tulisan penulis asal blog*LOL*

asraf hafizi : apa guna ada PC beso 24jam internet? update time lunch :p

Anonymous said...

gua suke name pena guest blogger tu..
-tuan umah serve bihun-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...