Monday, February 21, 2011

The Candidate.

Memilih ke awak ni?

TAK langsung kot! Dah habis diskaun, dari 10 kriteria (zaman kanak-kanak punya kriteria) dah jadi tiga…Dari tiga, now tinggal dua je. Please, Please. Saya minta DUA je. Please make it happen.

I keep my options open. So, here goes the list:-

1) Engineer, 28 - bekerja di syarikat minyak berlogo hijau negara

2) Engineer, 28 - bekerja di syarikat kereta nasional kedua negara

3) Accountant, 32 - bekerja di syarikat perkapalan negara

4) Engineer/AVP, 32 - berkerja di syarikat kejuruteraan GLC berlogomerah & mempunyai consultant firm sendiri

5) Pegawai Kerajaan, 33 - bekerja di badan berkanun di bawah MOF

6) Pegawai Kerajaan, 28 - bekerja di badan berkanun di bawah MOF

7) Executive, 30 - sangat berahsia tentang kerjayanya

8) Engineer, 29 - bekerja di syarikat minyak berlogo hijau negara

Conclusions:

a) I have NO chemistry with the engineers I guess? :p

b) Sebaya susah nak ngam. Yang lebih dewasa mcm tak matured. Mungkin saya patut cuba yang muda? Ahaks!

c) Umur lelaki tak se'matured' sama dengan pemikiran mereka.

d) Not every candidate is searching…Ouchh! (Not searching, but agree with matchmake..mestilah it won’t works, kan? Ding!)

e) Bila dah tua dewasa ni..skill untuk flirt mengambil hati wanita pon dah berkarat eh?

f) Lelaki suka mengaku SINGLE masih mencari, walhal dah ada bakal isteri kawan istimewa yang cun melecun macam sitinurhaliza.

g) Kawan-kawan saya sangat mengambil berat tentang saya :) (Dan mereka tahu saya mencari yang bagaimana) Syg korg!

h) None of the candidate is successful berjaya buat saya rasa berdebar-debar :(

i) Pencalonan telah ditutup. Pencarian telah berakhir.

Sekian, Terima Kasih.

P/s: Ini rahsia. Sebenarnya ada SEORANG candidate berjaya buat saya rasaberdebar-debar, but the feeling fade away after 1 months, setelah saya berjaya detect dia tidak single telah berpunya! Gotcha!

P/ss: Baik bangun qiam, minta tolong Allah SWT hantar bakal suami idaman yang boleh mensyukuri kelebihan saya dan menerima kekurangan saya seadanya. AMIN :D

Tentang Penulis
Penulis dikenali sebagai seorang yang anti-technology (tetapi mempunyai akaun mukabuku) Tapi untuk FRIENDS only. Kalau search takjumpa. Lalalala. Berharap agar dapat menamatkan zaman bujang sebelum angka depan bertukar menjadi 3. Pray hard and keep the options open :D

2 comments:

Anonymous said...

Bro..
blog lu ni dh tukar jd blog saiful islam ke?

Guest Blogger

Anonymous said...

Penulis,

e) Bila dah dewasa ni..skill untuk mengambil hati wanita pon dah berkarat eh?
**** Owhhh lelaki kalau dah lama sgt single/dah dewasa sgt, diaorg dh start malas2 nak layan perangai2 kita kaum hawa ni. Diaorg more to 'dpt pun xpe, xdpt pun xpe' sbb dh malas2 sgt nak put high effort.

h) None of the candidate is berjaya buat saya rasa berdebar-debar :(
**** Sometimes bila dah kenal dan syg, baru rasa berdebar2 tu dtg. Ahaks! :)

its only my 2 cents of opinion ye :) But keep on searching. Dun give up. 'Perfect guys don’t exist, but there’s always one guy that is perfect for you' heeehee

-miza-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...