Thursday, April 22, 2010

Retro 97 dan pelempang

Sabtu, 9 pagi  Mac 1997. Gua baru form 2. Baru nak matang. Rasa-rasa dah baligh. Baligh ori ok. Dulu tiap sabtu mesti ada inspection. Matlamat utama nak pastikan blok bersih, bilik bersih, tandas bersih serba serbi bersih. Kadang-kadang gua panas jugak sebab gotong royong dah buat, inspection pun nak buat. Paling tak boleh blah dorg buat mengejut. Dia punya menggelupur macam YB melawat kawasan. Macam kadi dah sampai depan umah tinggal nak bagi salam je. Menyesal tak masuk sekolah sukan dulu. Bagi la gotong royong, angkat batu bata, berdiri atas meja sekalipun mesti gua pikir nak bagi stamina naik. Huhh...

Time inspection nie jugak la warden nak check kuku ngan rambut. Wajib pendek dan kemas. Eleh padahal gua penah je tengok kuku pengawas @ Ketua Pelajar panjang. Tapi kuku kaki la. Kuku jugak kan? Rambut pulak tak boleh lebih bawah kening. Nasib dulu rambut gua jenis tercacak biarpun kalo ukur panjang ke bawah memang sah2 kantoi. Bende basic pun abg KP takleh detect. Hampeh...

Pastu semua orang kene ada sikat, berus gigi, sabun mandi, ubat gigi, sikat, minyak rambut sendiri. Part berus gigi maybe semua ada. Tapi ubat gigi, minyak rambut dll biasanya kongsi-kongsi. Nama pun budak asrama. Hacks dalam mulut pun kawan gua penah patah dua sebab sorg lagi nak. Korg penah buat??

Akibat daripada peraturan gila tu, gua ingat lagi membe gua siap amik bekas ubat gigi yang dah abis dlm tong sampah, pastu tiup bagi kembung. Kreatif. Tue belum kira yang amik sabun membe kerat dua. Minyak rambut Belkrim pun boleh transfer sikit dalam bekas kodten. Kalo dah buntu sangat, kawtim ngan membe yang warden dah check. Pandai-pandai la bagi alasan nak terkencing sangat.

bersambung...

p/s: mcm haram die punya stress nak buat entri nie...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...