Monday, April 12, 2010

Abg Saiko VS Abg Kebab, sape lagi hebat?

Seumur hidup gua, dua watak di atas merupakan watak antagonis paling dahsyat gua jumpa. Memang takleh lawan sampai sekarang r...Berikut ialah dialog yang gua petik dari kisah-kisah lampau gua dan rakan2 bersama 2 watak tersebut.

Abg Saiko formerly known as Pakcik Pressure

1.   saiko: korang nk mkn ape?
              x: megi goreng ade bang?
      saiko: kenyang ke?



2.          x: bagi air laici bang?
      saiko: air susah2 xde, air senang je ade..teh o ais, kopi o ais...



3.          x: bang, kalo order lambat lagi x?
      saiko: ko nk cepat, ko mkn kedai sebelah..



4.   saiko: nk mkn ape?
               x: nasi goreng ayam..y ko nk mkn ape?
               y: em...nanti dulu la...
       saiko: kompom xnk order nie?
               y: xnk...

 selang 20 minit

             y: bang...bagi nasi goreng sotong satu..
     saiko: tadi aku suruh order, ko ckp xnk..nie ko dh menyusahkan aku...



5.        x: bang, bagi nasi gorang ayam...nasi lebih yer...
     saiko: ko boleh abis ke?x abis siap ko....



6.   x&y: wei kita nk mkn kedai sebelah ke kedai abg saiko? (masa ni atas moto)

  selang 3 minit dan keputusan dibuat...kedai saiko jadi pilihan...

     saiko: ingat ko nk duduk je atas moto...


7.  saiko: lama tak nampak ko x?
             x: aaa...saya outstation bang...(terpaksa tipu, kalo x ape lagi ayat saiko die?


Abg Kebab

1.          x: bang, kebab ape ye ade arini?(niat hati nk beramah mesra..)
     kebab: ko mkn sini hari-hari pun, ko boleh tanya lagi....



2.      kebab: oit, korang nk minum air ape? order skali la...
        x, y & z: saling berpandangan sesama sendiri...

    selang 10 saat a, b & c datang...

        kebab: ha, korang nk minum ape? senang aku nak buat...
      a, b & c: aik..???ddk pun belum.....(dalam hati jelah)

p/s: sesape ade cite tambahan, boleh letak kt komen...

3 comments:

wanita mutalib said...

teringin nak pi kedai abg saiko ni hee...

Gjoe said...

Dekat umah aku jer ita...ajak mak ko sekali...heheheh

Alcapone said...

Gua punya feveret maseh lagi abg kebab. Situasi gua penah kena.

Gua : kebab ape ade arini bang?
Abg kebab : ko tak bleh baca sendiri ke kat menu tu.
Gua : aduyaii (dlm jiwa)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...