Tuesday, April 13, 2010

Negara Maju versi 1.1


Dah lama gua nak diskus bende nie. Tapi ade je bende yang ganggu. Biasalah cabaran nak buat bende baik-baik memang tinggi. Gua sebenarnya tak berapa nak paham tabiat/tebiat orang Malaysia nie. Gua amik contoh ape yang gua lalui sepanjang 3 tahun bersama jentera tanpa pemandu nie @ LRT. Musykil betul gua kenapa kebanyakkan orang bila masuk je terus amik port yang palig dekat dengan pintu. Gua maafkan la kalo orang tue next station die selang 2 station je. Tapi kalo naik kt Taman Melati pastu turun kt KLCC mula gua pandang slek. Tambah-tambah jenis yang dh pakai blazer bagai, siap tie pun dh ikat. Kot ye pun gubra nak g interview agak-agak la bang. Kalo gua jd panel interview dah lama gua tolak sebab takde common sense.

Kes kedua bila nak naik/turun eskelator. Gua memang pantang betol la yang jenis duduk lepak belah kanan tanpa ade perasaan. Tambah kalo time gua lambat. Pehh dia punye marah ade rasa nak baling air mineral kene kt kepala. Serius gua tak faham. Dah tau ko tue slow, lepak la belah kiri. Come on la ni bukan laluan sungai yang mana org lain boleh potong jauh nak pegi depan. Gua ingat nak cadang kt kilang buat eskelator supaya buat satu sensor sape yang ddk belah kanan lebih 3 saat ade karen kt kaki die. Baru dorg boleh beringat kot. Kes mcm ni pun terpakai bila bawak kete. Tapi solution gua masih pikir lagi. Bukan ape kesan sampingan die bukan calang-calang bai kat jalan raya nie. Gua ingat nak buat survey and lu orang boleh bg cadangan. Pastu kita anta kt Kementerian. Untung 70/30.

p/s: Bab-bab nasihat tak boleh bagi banyak. Nant lupa.

2 comments:

Gjoe said...

Aku tak setuju dengan cadangan kena karen selepas tiga saat duk sebelah kanan atas eskalator. Nanti orang kena turun tangga dengan skil zig zag...kiri kanan kiri kanan, sebab apa?nak elak karen...

pu3 said...

wah YB sudah brsuara...tp mmg btol ape yg ko ckp tu bro..samelah naik komuter ruangan kosong kt dlm ada tp nk jugak dok celah pintu tu...akai xdak ka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...