Tuesday, April 6, 2010

Asal dari kg

Pagi tadi gua bangun awal giler. Maybe sbb smlm tdo awal kot. Kalo budak2 umah puaka, dorg mesti pikir gua mimpi basah smlm. Nak sambung tdo xleh sbb x selesa...Tapi gua rasa gua steady je tdo..Asal rata kn gua...celaka sape yang bagi tagline tue...haha

So, kul 6.40 gua dah kuar umah..jalan pun steady jer...Takde nak rushing2. Betol kata kwn gua...Kalo kita boleh plan hidup kita...kompom tenang je, xdela hura hara...Lu jgn kembang sgt bila baca nie, lu lain, kul 12 dah masuk tdo...haha

Dalam otak gua dh pikir dh nk mkn ape bila sampai ofis nant. Layan kueh mueh cam best jugak. Tetibe gua perasan macam ade orang jual kueh je. Padahal tiap2 hari gua dah nampak kedai tue...haha..Sedang gua asyik pilih kueh2 tue, gua terdengar akak2 jual kueh nie bersembang..

"bulan lepas yeop tue dapat, bln nie liat membayor, kome jage2 ler.."

Lebih kurang macam tue ayat2 dorg. Gua dah syak something. Ade dua perkara yang dapat gua tangkap. Pertama, nie mesti kes main kutu. Bila dapat awal, bulan depan mest mcm gampang nak bayar. Ade je alasan. Kedua, akak2 nie mesti orang perak. Bunyi pun gua dah boleh cam. Sebab mood gua cam ok pagi2 buta nie, gua pun tegur la akak tue. Ghopenyer orang malim nawor. Paham ke korg ape gua ckp nie. Ghopenyer = rupanya,  nawor=Nawar. Kalo taktau ape itu Malim Nawar, sila google yer. Cuba celik sejarah sikit..haha..Akak2 tu pun standard r nak jaga customer. Kompom kene tanya balik kan. Gua pun dengan lancar jawab "Selame'. Gua tetibe musykil, betul ke sebutan gua nie.

Bukan ape dulu masa gua balik kampung naik bas, ada 1 peristiwa gua xleh lupa sampai skang. Abg tiket tue tanya nk g mana, gua cakap 'selame'. Tetibe die cm tak paham. Dua tiga kali gua ulang. Die cam tue jugak. Baru gua ingat skang gua berada di Utara. Cakap kene pekat sikit. SELAMA..Baru dia angguk2...



p/s kawan gua yang tdo sharp kul 12 tue, suke sangat kuih2 hijau nie. Die cakap kalo lagi hijau, lagi sedap. Ape punye teori die pakai, gua pun tak tahu. Layan kan jer...hahaha

4 comments:

wanita mutalib said...

ate komeeeee.. :)

pu3 said...

tudia aih...habaq mai...:-P

Alcapone said...

Perghh..blog kegemaran gadis2..

TiMe KiLLeR said...

asal dari selame!!
- from selame wit lurve-

selamer forever..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...