Thursday, April 28, 2011

Nasi Lemak

Gua lapar. Tadi lunch gua tidur. Kenyang jugak rupanya tidur nie Akibatnya, gua mengidam nak makan nasi lemak. Sejak umur 30 an nie, bab bab mengidam nie makin naik.

Teringin nak anak, teringin nak kawen bila pagi pagi pergi kerja, teringin macam macam la termasuk la teringin makan nasi lemak bila tengah hari buta. Di sini gua nak senaraikan kedai makan yang jual nasi lemak dan komen gua terhadap nasi lemak dorg.

1. Nasi Lemak Malinja / Bunga Raya - Nasi lemak ini juga dikenali dengan nama nasi lemak awek.. Tapi gua tengok sekarang awek diorang dah takde hot mana. Akak cashier yang muka cam Camelia je yang gua tengok kekal setia bersama mereka. Awek lain dah bertukar rupa. Jangan diorang bukak cawangan lain dah la. Gua bagi rate 3 1/2 dari 5 bintang. Setengah tue datang dari awek awek.

Untuk pengetahuan orang mcm met yang dah lama tak makan nasi lemak malinja, dorg ade bukak cawangan kak area danau kota yer. Dah lama dah.. Kot lu taktau la met..Tapi masih mengekalkan awek biasa biasa.

2. Nasi Lemak Antarabangsa -  Gua hanya pernah makan kat area Melati Utama - Nama gah tapi rasa gua syak taraf runcit runcit saja. Gua bagi 2 1/2 dari 5 bintang. Setengah tua datang dari branding je.

3. Nasi Lemak area depan flat(umah) lama kitaorang - Peh, nasi lemak nya memang sedap gila. Kalau time sekarang nie gua mengidam, memang gua plan nak balik awal la. Sebab laris gila. Tambah bila anak makcik tue jaga. Peh lagi berselera beb.

Tanya la met, ijoy n pari n sape sape yang penah beli. Terangkat beb gua cakap lu. Gua bagi 4 1/2 dari 5 bintang. Tapi sayang, makcik nie berniaga ikut suka hati. 1 seminggu meniaga, 2 minggu die tutup. Memang kais seminggu makan 2 minggu. Sebab tue gua tolak setengah bintang..

Nasi lemak yang lain, luorang kasi tambah kat komen k..Luorang kan suka makan makan...

8 comments:

Anonymous said...

nasi lemak 50 sen..
sambal sotong ade, paru ada
macam-macam ada
membuak2 bro!!!
kahkahkah

Anonymous said...

sape lu nie, lain mcm gua tengok

Anonymous said...

Tos- lu penah dgt "spil over effect" or domino effect? semua senarai ngidam ko kt atas blh dimakbulkan dgn satu perkara je - kahwin!
bini, anak, nasi lemak suma leh dpt..

mama-gua maksudkan nnti bini ptos leh masak nasi lemak..jgn pkir lain..hahaha

-gua tau la malinja ada bukak kt danau,gua yg bwk lu..demn-

Anonymous said...

kaum adam mmg suka pikir nasi lemak ye?abes kalu nasi lemak RM5 lauk dia apa?

-yg konfusius-

Anonymous said...

siannye.. teringin mcm2. yelah2, nanti kite gi mkn nasik lemak k? gua korbankan la program diet ni utk memenuhi mengidam lu tu. nak tlg buat, resepi tak belajar lagi. hahahhha.

p/s: hari2 mendatang neves nak tau mengidam ape pulak lagi..lu jgn mcm2 ok?

-Miza-

Anonymous said...

mama-gua maksudkan nnti bini ptos leh masak nasi lemak..jgn pkir lain..hahaha
-paatootla ari ni 'nasi lemak' rase lain macam...
ada orang sebut uper nyer..
erkkk....

adoyai! said...

hahahahahaha errkk gak

Anonymous said...

mama,

pls..pls..plss
kamu jgn nakal.

ok?

hahahhaa

-Miza-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...