Monday, September 6, 2010

Tido

Raya dah nak dekat. Gua syak masing-masing dah tak sabar nak balik kampung. Keje kompom lepas raya la baru pikir nak buat. Kerja-kerja macam menghias ofis dengan kad-kad raya sambil pasang lagu dalam folder RAYA lebih diutamakan. Slogan 1 Malaysia Menjana Transformasi tinggal kat banner jelah kan?

Time gua tulis entri nie (save dalam notepad) jam dah pukul 1 pagi. Mata gua entah hapa obat die dapat gua taktau.Segar semacam. Jijo pura-pura nak tido awal, tapi gua tengok pusing kiri pusing kanan macam tak jalan jer. Nak gua ajar ke jijo? Takyahla.....Gua matikan imiginasi korang kat sini. Ikut suka luorang la nak teka apa pun. Kah kah kah...

Sentuh bab tido nie, gua penah dengar satu kisah menarik. Kesahihan cerita nie gua tak dapat beri kepastian. Luorang amik iktibar jelah ek. Dulu membe gua penah cerita yang die tersangatlah letih dalam 1 hari puasa nie. Nak jadi cerita, die amik keputusan untuk tido sekejap dalam pukul 5 petang. Tido sekejap yer. Saje cari pasal nak mewarisi kegilaan kan?

Akibat keletihan melampau tue, membe die kejut bukak puasa pun die main ye ye kan je. oi oi ingat buka puasa boleh main ye ye je ke? Paling kurang korek hidung bagi batal puasa. Tu mak gua punya ayat setempek kt adik gua yang liat bukan main time nak bukak pose. Sori mak anakmu pinjam trademark sikit. Balik nanti claim k?

Sambung balik pasal membe gua tadi. Gua dengar akibat syok sgt bukak puasa dalam mimpi, die lajak sampai ke sahur. Die sempat sahur ke tak gua dah tak pasti. Kalo tak sahur, peh puasa 2 hari kot gamaknya. 1 shot orang putih kata. Memang gagah perkasa kn?

p/s: gua syak die boleh join buat sequel Inception. Umpama mimpi dalam mimpi. kah kah kah..PEACE!

p/s/s: lari topik sket. Sinar tengah pasang lagu CAsey Jangan ada Benci time nie. Saje bagi gua syahdu. Tak prihatin langung. DEMN!!!!!

4 comments:

Anonymous said...

ni kesah lemantidotakingatdunia tu ek....kihkih....

peace bro...

-riri-

Anonymous said...

kalo entry psl tdo ni, lu blh explore lg bai..
style lu tdo,pari, aku, zedil etc..blm psl kes kene tindih lg..tdo ats bas pn blh kene tindih bai.. mmg sah lebuhraya tu berhantu..hahaha

Anonymous said...

la...leman ke?kuikuikui dengo kabo smpi skrg pun cemtu lg..sian bini die..huhu

Huh....!! said...

aku rasa bukan leman arr..suspek utama aku rasa afdal..tul x..? Hmmm...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...