Thursday, September 9, 2010

2018 - Berbuka Puasa

Gua baru selesai solat asar berjemaah bersama keluarga tersayang. Bermakmumkan isteri tercinta (xxx) dan Muhammad Ammar Rayyan (6 thn). Adiknya Fateen Najiha (3thn setengah) pula syok tido di ruang tamu. Letih sangat kot. Gua senyum bila ingat balik Ammar iqamat tadi. Walaupun sangkut-sangkut, tapi die berani mahu mencuba. Tak macam gua dulu-dulu.

Kagum dan kaget jugak gua tadi bila die mula-mula minta nak azan. Terpaksa gua ckp, " iqamat je yer, Asar dah lama masuk sayang". Ibunya geleng-geleng kepala di saf belakang. Ammar angguk tanda setuju. Bagus anak abah nie. Tak sia sia selalu tengok Astro Oasis dari Astro Ceria.

Selesai je solat, kami semua bersiap mahu ke rumah Pakcik Leman dan Auntie Amoi. Ade reunion berbuka puasa. Alhamdulillah kali ni gua datang bersama keluarga. Gua teringat memori 2010. Gua masih single. Awek pun takde. Jenuh juga pekakkan telinga dengan sindiran-sindiran tetamu yang hadir.

Berbuka puasa kali ini lagi meriah dan mewah. Abg seniur 'payung' semua. Maklumlah dah jadi Pengurus Bank Rakyat cawangan Puchong. Kariernya hanya bermula dari seorang Exec pada tahun 2008 dan kini telah menggenggam title Manager. Cepat betol ko naik kata leman. Abg seniur senyum nipis masa kami semua berborak mengenai jawatan beliau sekarang.

bersambung....

18 comments:

Alcapone said...

Amiiin. Gua harap mulut lu masin.

Huh....!! said...

Hahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahaahahhahahahahahahhaahhaahhahahahaha................

kay karim said...

brangan...ko mmg tak der keje ek mlm nih..rajin ziarah wall kwn2..wall aku tak singgah ka???

Anonymous said...

pos ni ke yg suruh gua baca tu? kahkahakaka. Insyallah. cari mak dia dulu keh.

-miza-

Anonymous said...

hahahaha gile jauh ko berangan...kalah mat jenin...huhuhuhu

Anonymous said...

beb, isteri tercinter itu (mxxx)ek????
cuber teka saper yang kene...huhuhhu...
-sayerygxadd2lagi-

Anonymous said...

beb....gua congak2...anak lu dah umur 6 tahun time tu....so lu akan kawen tahun 2011....2012 anak lu lahir....tu pun setelah lu berhempas pulas la kan kihkih....so...bermaksud xlama lagi la kan lu akan kawen...pantas bergerak nmpk....telinga dah panas ker kihkih...

-riri-

ptos said...

alcapone: gua aminkan jer

huhh:haha jgk

kay:tgk la nanti

miza:nanti gua dh jumpa, gua inform lu

anon 1: nie entri tribute beb..kawtim sket ok

sayerygxadd2lagi: lu sape?jgn main tukar2 nama..letih!

riri:panas beb...bernanah telinga balik kg..

Anonymous said...

abah ye? kalo leman dia ckp abah ko!!!..hahahah
amin tos..hrp2 doa raya ko thn ni dimakbulkan..psl nk dptkan anak gua xriso lu ni..gua tau lu mampu (psl dh slalu g urut kan? smpi gigit kayu punya)..tp plg penting dptkan maknye dulu..aku setuju ngna miza..hehehe

-mizmet-

Anonymous said...

maknye = miza
stuju?

Anonymous said...

gua stuju!!!!!!!!!!!!
-ex geng saripah-

ptos said...

mizmet: urut smpai gigit kayu tak sempat lg

anon: amboi amboi amboi

ex geng saripah: kalo gua bantah?

Anonymous said...

jgn bantah..kecik ati miza tu...
miza..stuju x?

Anonymous said...

cerita byk tak guna...
takat tulis kat blog apa barang

-lu tumpang gua g p.a.c kat kemaman-

ptos said...

anon: eh eh anon nie, mau gua pukul lu x tentu psl nant..

lu tumpang gua g p.a.c kat kemaman: jgn gelojoh abg menanam tebu di pinggiran bibir!

Anonymous said...

name karakter anak2 ko cam dlm novel la ptos...huhuhuhu

-puan leman-

pu3 said...

alhamdulillah...amin..kalu dah jmpa ibunya tu cepat2 lah yer... :-)

-katak- said...

ptos ammar 2 nama anak i lah!!! (anak 2 be yg tataw ble dapat.wakaka)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...