Wednesday, September 29, 2010

2018 - Demam Selesema

Jam pukul 9.00 pagi. Gua baru lepas hantar bini gua pergi kerja. Itulah rutin gua. Tak sanggup biar dia berdiri naik ERL dan berhimpit-himpit dengan orang lain. Biarlah gua bersusah payah sendikit demi insan tercinta yang gua gelar sebagai ibu. Teringat gua masa zaman bujang dulu-dulu masa naik Putra LRT. Kalau dapat duduk tue memang ajaib la. Tapi best dapat cuci mata. So, gua taknak la budak-budak bujang tengok bini gua lebih lebih. Gua cemburu. Cemburu kan tandanya sayang?

Gua ke ruang tamu dan On kan laptop. Gua klik IE dan taip bharian.com.my. Gua klik Ctrl + T untuk buka blog gua pulak. Gua klik Ctrl + T untuk buka emel gua. Inilah kerja gua. Ini yang gua ingin kecepi masa tahun 2010. Gua nak kerja dari rumah. Gua nak jagi blogger sepenuh masa. Gua nak jadi internet marketer sepenuh masa.

Sedang gua asyik check emel jemputan daripada rakan-rakan JV, tetibe Ammar Rayyan dah ade sebelah gua dan capai New Straits Time yang gua beli kat 7E tadi. Sebelum gua hantar ibu die pagi tadi, die cakap hari ni malas sikit nak pegi tadika. Gua kawtim sebab at least gua ade teman.

"Ha, dah bangun anak abah nie, fateen tido lagi?" gua menyapa anak sulung gua.

"Assalamualaikum abah! Adik tido lagi la" rayyan jawab tapi agak kurang semangat sket.

"Waalaikumsalam. Nape nie, tak larat je abah tengok" gua balas sambil simpan dalam dalam.

"Selesama la abah, nak 100 Plus boleh tak?" rayyan buat gaya manja-manja.

"OK, tapi balik kampung jangan cakap kat opah tau" gua ugut rayyan.

Rayyan angguk tanda setuju. Gua capai kunci moto dan gerak ke 7E.

p/s: dulu mak gua tak bagi minum 100 Plus sebab katanya boleh dapat kencing manis. Tapi 100 Plus la yang paling boleh jalan kalo gua selesema.

10 comments:

pu3 said...

berangan sgguh ko ni...ble nk realisasikan bro..hihi

Anonymous said...

miza komen cepat

Anonymous said...

boleh tahan suweeeet dan penyayang jugak lu nih.
-miza-

Anonymous said...

arghh..demn..kalah ngan miza..huhuhu
riri..mana ko? ke ko dh bukak fesbuk?

Alcapone said...

Gua trus pegi 7E mau beli 100 plus lepas baca ni.

Anonymous said...

diam la met...gua tgh approve request makwe2 nak add gua ni.....kahkah....acah jer..

-riri-

Anonymous said...

ooo...
miza naek ERL ek??
duk area putrajaya ek..
errmm ramai la geng cni nanti...yahooo!!!!

-anak buah mizmet-

Anonymous said...

erk.
kalau skrg nih miza dia still naik Putra lrt.
yg naik ERL, mungkin miza lain kot
kehkeheke

-miza-

Anonymous said...

anak buah ku: yang naik ERL mizazul hackeem..
-mizmet sbnr-

Huh....!! said...

Dok Nilai sudah...rumah murah....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...