Friday, August 20, 2010

Reunion

Bulan puasa nie gua emosi dan syahdu syahdu sikit. Mana taknye. Dulu budak umah gua ramai. Skang tinggal berdua, kadang-kadang bertiga, jarang-jarang berempat. Time bukak puasa tue kadang-kadang mcm kenduri kawen. Kuih berbungkus-bungkus macam nak bagi bawak balik. Air pulak macam macam warna. Kalau bagi tumpah pun membe-membe tak amik kesah. Siap tolong ambik paper jelah.

Kalau weekdays tue pukul 7 semua tengok upin&ipin dulu. Lepas tu baru gerak g BaRam. Nie gua letak nama bekas bekas atau lebih sinonim dengan perkataan (EX) ahli umah gua dan makanan kegemaran mereka.

Met :kuih-kuih warna hijau, popia dan lauk fevret agung: ikan keli (senyum time mkn kalau dapat)

Riri :nasi, ayam goreng, sambal sikit & karipap kot

Zedil : taufu fa

Ijoy : murtabak, putu mayam

Pdot : air soya

Afdal : gua tak ingat, die tak suka sangat makan nasi

Zam : rokok lagi sedap

Tapi itu semua dulu...sekarang kalau bukak puasa sorang-sorang tue dah kira lumrah alam. Kalau dengar bunyi orang bukak grill pun tak boleh hepi sangat sebab boleh jadi jiran sebelah. So, kalau berdua atau bertiga tu dah boleh senyum senyum sampai telinga. Itulah permainan masa.

Tapi esok dengar-dengar ada majlis iftar besar-besaran. . Die punya sambutan dah lain macam meriah. Dalam FB dah rancak macam majlis sambut menantu. Yang bakal hadir pun bukan calang-calang orang. Laki orang, bini orang, tunangan orang semua ada. Jijo pun dengar kata nak kenalkan seseorang. Kah kah kah. Gua? bawak diri sendiri jelah oii.

Untuk pengetahuan luorang, majlis nie berkonsepkan 1 pasangan 1 makanan. Senang kata makanan jangan sama. Tapi dalam banyak-banyak makanan yang sedap-sedap dan gua dah setuju nak bawak air yang beli kat BaRam je, ade sorang tu nak bawak nie je...

!
!
!
!
!
v



Gua tak kesah. 1 bentuk makanan jugak. Yang penting esok makanan kat bawah nie kena ada k. Jumpa esok you all. Muah muah muah..


gua terpaksa kecikkan gambar sebab namanya pelik: desert koktel berbuah

7 comments:

Anonymous said...

hahahaha.. sadis ja.. ^_^

Anonymous said...

Gua syak lu dgn jijo nk bwk roti gadenia berinti pinat bater kan kan kan. Kah3

Gua nak jd anon : alcapone

pu3 said...

toksah lah dok wat ayat sedih ptos...aku pun sedih...huhu

Anonymous said...

aku rase mcm nak maki2 org jer..
woi...........apahal buat xjemput aku...
woi...korang mmg cari pasal la....
gua dendam..gua dendam.....

p/s - gua sedih ni

-riri-

Anonymous said...

gi reunion elok2 ye. pandai2 la bawak diri sorang2. nak pilih seat bukak puasa, pilih dekat2 dgn org2 yg dah kahwen, harap2 berjangkit.tp jgn sedih2 sgt k? kehhekekkeheh-miza-

Huh....!! said...

Riri: x dapat msg jemputan dari aku ke..aku da sms da..msg x sampai la tue..hahaha..

Sei: Telor goreng pun menu gak...Met lagi teruk, dia nak bawak shuttle 'Cocks' je...

Anonymous said...

tos...asal makanan kegemaran tu cam racist jerk ko nie..
cth:ijoy:murtabak n putu mayam...erkkkk...
-yang ikhlas:sayer,salam 1 malaysia..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...