Wednesday, June 30, 2010

Tulah Kerabat

Pagi ni budak2 rumah sewa gua semua bangun awal. Solat subuh berjemaah. Diimamkan oleh gijo, dibilalkan oleh wan (membe ofis gijo). Gua rasa tenang sangat. Selesai semua tue, kami breakfast bersama. Leman masak nasi lemak ngan sambal udang. Gua tolong bancuh air jer. Diorang cakap sedap air gua buat. Terima kasih.

Selesai semua tue, kami semua bergilir-gilir ke bilik air. Gua berebut-rebut dengan leman dan gijo sape nak mandi dulu. Gua dapat sebab gua sempat siku leman sampai terbaring lalu gijo pun jatuh tertiarap sekali. Wan pulak tenang je. Dia tengah sibuk lipat toto ngan baju tido cantik cantik. Tambah die lagi suka mandi kat jamban. Dia kata air laju. Memang nampak dia gembira sebab kadang kadang lagu BenCinta sayup sayup kendengaran. Tapi kebanyakan lirik tak dengar bunyi sebab air masuk mulut lagi banyak dari lirik lirik lagu tu. Masa gua tengah sibuk setting rambut ala-ala bekem, gua cuba nak beramah mesra dengan wan. Leman pulak tengah nyanyi lagu Ku Milikmu sambil iron baju.

"wan, morning...gua ingat nak masuk citer pasal lu dlm blog gua la..."gua cuba pancing.

'............(senyap dulu), lu jangan tos, gua ada darah kerabat" wan bernada tegas.

------
Gua dah siap. Gua teriak 'gerak dulu'. Selang sesaat...

"demn..nampak kunci rumah aku tak? gua tanya sopan tapi nada jeritan.

"ha, kn gua dah cakap...lu tak caya..pagi-pagi lagi dah nak manja-manja ngan kitaorang" wan gelak-gelak sinis.
------
Lepas jumpa kunci yang ada dalam poket seluar sendiri gua gegas ke lif. Lif bukak gua terus masuk dengan nada kecewa. Tak penah jumpa lagi makwe-makwe cun dalam lif. Pernah sekali je, tu pun macam mak budak je sebab die bawak anak.

Masa lif cecah tingkat 3 gua jerit lagi dalam hati. Demn!!Sampai G, terus gua tekan butang no. 6 cepat-cepat taknak orang lain masuk. Abg foreigner lambai-lambai dari jauh sambil jerit-jerit "brother-brother please wait'. Tapi gua sorg je ada dalam lif lepas tue. Sampai tingkat 6, gua lari ke rumah:

"demn, wan tolong ambik hpone aku kt atas meja tue..."

Wan dan leman gelak guling-guling sampai kedut balik baju yang baru die gosok tadi. Celaka. Boleh pakai lagi ek tulah kerabat tahun 2010 nie?

p/s: kalo boleh, gua ingat nak mintak wan tolong doa supaya gua jumpa jodoh. Nak yang mcm kt bawah nie je wan.

nota: yang depan sekali




notapenting. perenggan 1 dan 2 tue banyak yang tak lojik. lu orang jangan percaya sangat.

12 comments:

Anonymous said...

baru nak impress sbb masak nasi lemak pagi2. deng. sungguh feminin la kalau benda2 begitu berlaku di hari keja.kalah housemate2 wanita aku yg makan nasi lemak selalunye di level LG1 je. kehehekekekh

Anonymous said...

turutan gmbr makwe2 tu mmg betul..yg depan skali tu....taste lu mmg tiptop...sesuai la ngan lu yg hot tu....
wahai gadis2 di luar sana....lelaki melayu mcm ptos ni mmg rare..cepat2 la anta borg2 yg berkaitan...boleh emel pada gua..gua akan tapis dulu ikut taste die kihkih...

-riri-

p/s : gua boleh tau taste lu mcm mane..kihkih..

ptos said...

riri: jangan ingat gua taktau taste lu...xjauh beza kan?kah3

Huh....!! said...

aku da agak da..sgt2 x lojik utk leman masak..apatah lagi smayang jemaah..demn..huhu..

Anonymous said...

rare kt part mne tuh?..part tdo ke makan?
-ariel lurve luna-

pu3 said...

jgn wat main TULAH kerabat...haha

gadis pantene fida...xhengat

Unknown said...

ape da..salah tu sei..gua nyanyi lagu "1 in a million" la sambil iron baju tu..alah yg ko wat ringtone tu..huhu

Gjoe said...

Namaku dikaitkan tatkala ku baru sampai dari tanah kelahiran...IMAM pulak tu

Anonymous said...

haha...celaka leman....1 in million tu xleh tahan....
mmg 1 in million tu kesah tragis lu tu tos kihkih..

-riri-

p/s: man..lu ingt x lagu Daniel Bedingfield "If You're Not The One" kihkih...peace bro.. not the one la sgt...kihkih..

tos..gua bekap lu ni.

Unknown said...

bsursicub4 nye pari..lagu tu gua x wat ringtone..
weing..weing..(bunyi suare budak)
satu..kasih nan abadi..
dua..syg b'panjangan..
tiga..lapar dan dahaga...
klu lu tere teka la sape nye ringtone..
ahhahahaha

ptos said...

huh:nie name ke ape?leman dh insap skang!

anon@ariel:part mandi.

pu3:tue yg bkenan, nk wat cmne?keh3

sulaiman:tgk komen riri jelah..

gjo:nk suruh ko insap gak.

riri:lu nk gua nyanyi lagu lu kt sini ke..satu...dua...

p/s:gua ngan leman dh borak dh psl kisah dan lagu nie...

fndrocka said...

khbarkan kat wan...aku nak yang second last..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...