Thursday, June 24, 2010

Pahala Tak Datang Begolek

Apa kata kita tukar mode kejap?Asyik nak bergelak ketawa jer. Gua rasa terpanggil nak mendidik masyarakat pulak. Gua punya prinsip didikan perlu datang dari pelbagai hala. Berdakwah bukan setakat dari orang yang pakai kopiah jer tapi kantoi 3gp. Kalo budak-budak yang tegur pun kene terima. Jangan ego sangat. Tapi kalo adik gua msg, 'abang janganlah memilih sangat..'Gua angguk je. Diam bukan tanda setuju bukan menidakkan. Adik adik..keh3

Gua sebenarnya bertekad nak start puasa sunat isnin khamis. Jom lu orang. Asyik melantak NASI pun tak elok kan. Tapi die punya ranjau mak aii. So bawak-bawak bersabar kalo diuji tue. Kalo asyik nak senang je, takde la syurga dan neraka kan?;)

Situasi 1.
Gua naik tren dengan niat yang baik. Mata dan leher gua jaga rapi. Mana tak rapi, gua bawak buku SEMBANG KENCANG. So far dari stesen Taman Melati -Setiangwangsa ok lagi. Terjaga. Cecah je Jelatek, gua dah perasan something. Sebelah gua ade seorang perempuan. Gua tak tengok sangat cun ke tak. Biasa memang gua tak lepas. Mesti usha atas bawah. Yang buat gua pelik apehal die macam pancing-pancing gua. Buat-buat terkena tangan la. Main main rambut la. rambut dia la bukan rambut gua. Aii nie dah lebih. So, gua pun tengok la die. Owh ok. Gua cakap 1 je. Gua bukan mudah digoda.

Situasi 2.
Gua dapat emel gambar perempuan seksi dari emel ofis.

Situasi 3.
Abang kaunter maybank main soal jawab bila gua minta no akaun kete. Takkan gua bagi lesen pun tak cukup. I.C gua tertinggal kat umah je pun. Lesen tak melambangkan I.C ek?

Situasi 4.
-------

p/s: Sebagai hamba, kita selayaknya diujikan. Pesanan ini khas untuk gua sendiri dan kalian semua. renung-renungkan dan selamat beramal...

7 comments:

Anonymous said...

erm..bagus la mamat nih..
antara ciri2 calon suami yg baek untuk aweks2 di luar sana dan afrika selatan mungkin..
-imam muda nuri-

ptos said...

oit anon...berani buat blog xpun letak gravatar la...keh3

pu3 said...

nxt week puasa ramai2...InsyaAllah

p/s: Allah menguji hamba-Nya kerana Dia sayang.. :-)

Anonymous said...

oit...mmg lu bukan mudah di goda...
tapi lu mmg penggoda...cuma yg tergoda tu belum cukup menggoda lu hahaha...

p/s gua syak lu tgh nak adjust ustazah

-riri-

Anonymous said...

sampai hati hang tudung aku anon. hampeh gile. kamis depan jum join ai.yu mau?kehkehke -miza-

Alcapone said...

Gua minat situasi satu. Lu mmg menguji keimanan awek tu. Sebab dia nak pinjam buku sembang kencang.

fndrocka said...

apsal ujian number 1 tu penerangannya lebih pnjg dari yang lain..macam menikmati ujian yang mendatang je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...