Monday, November 22, 2010

Cerita Budak Bilik

Budak bilik gua kreatif. Kalo nak dibandingkan dengan budak-budak 'bilik sebelah' tue, gua rasa tinggal jauh. Gua syak kehidupan dorg meriah pun sebab ade t.v dan komputer. Yang lain tue, gua rasa dorg lebih banyak buat hal sendiri. Tiap-tiap hari baca buku. Bertegur pun time mandi jer. Malam tido awal jenis kena tutup lampu.

Budak-budak bilik gua memang selalu menumpang bilik dorg. Gua masih ingat satu kejadian paling cilake. Sedang budak bilik gua asyik main game / tengok t.v kat bilik dorg, dorg senyap-senyap masuk bilik kitaorang, pastu ajak lepak sana. Faking habis luorang punya perli. Barang yang lepas jangan dikenang kan?Keh keh keh

Ok ok, berbalik balik kepada tajuk utama ya. Al kisah 1 malam nie kitaorang 'stay back' la sebab nak final exam. Biasalah last minute study. Apa ada hal kan. Dalam hal last minute study, leman paling power. Leman punya prinsip ialah sikit sikit sudah. Lu power takpe la man. FA3 pun amik sekali jer. Tapi apa ada hal fail sebab melawan. Berani buat berani tanggung. Kah kah kah

So, biasanya leman memang akan cuba tido awal time-time final exam nie. Ikut pesan cikgu katanya. Patuh jugak rupanya leman nie. Padahal kat matrix penah je tak jumpa kelas 2 bulan. Tapi kebiasaanya leman memang takkan dapat tidur nyenyak la. Sebab apa? Berikut ialah sebab-sebabnya:

1. Leman kena jawab teka teki sukar daripada sawit. Tapi leman tetap dapat jawab jugak biasanya. Kalo mata dia tak barai lagi, leman pulak yang bagi teka teki yang mana kompom sawit tak dapat jawab.

2. Kitaorang menyanyi lagu lagu klasik leman especially nasyid sambil diiringi carutan dihujung bilik..

3. Kitaorang berempat main permainan agung nie. Game nie budak bilik gua je yang berani dan sporting. Tak macam budak bilik sebelah. Tak taf langsung. kah kah kah. Gua gelar game ni dengan nama 'Objektif Berani Mati'. Gua tak pasti sape pemilik game nie. Leman kot rasanya. Die kan genius tapi nakal.

---------------------------------------------

Leman: sawit, kalo dalam dunia nie ada 2 orang je perempuan, dan ko kene kawin untuk membiakkan zuriat, ko pilih A ke B? kah kah kah

Sawit: (sambil pikir panjang dan mencarut), gua pilih A la. kah kah kah

Pari&Ptos: kah kah kah kahh

p/s: selalunya soalan tue akan ada timbal balik dan kitaorang akan jawab dengan teragak-teragak sambil gelak-gelak macam gampang. Nak main? Ajak leman. Sekian.

12 comments:

Unknown said...

mcm tuutt...

Anonymous said...

komen pun dan carut....hahaha

Anonymous said...

kene tindih pn carut..bkn nk bc ayat kursi..
tp at least dia ckp thanks

Anonymous said...

kahkah.....slalunya option jawapan mcm gampang...mmg payah nak jawab...

-budak bilik lu yg selamatkan leman dari kena tindih dengan dasyat-

Anonymous said...

hebat jugak leman ni rupenye. hhehhee.

Anonymous said...

tu x cite lg mase main kad...mase kocok pon bleh selit..budak bilik lu mmg pakar selit...haha

- budak bilik sebelah -

Anonymous said...

- budak bilik sebelah - : gua syak lu yg slalu g mkn roti jala tu kn? selit celah jamban..hahaha

Anonymous said...

gamba plg islamik plg terba...

- si 3 hasta -

Anonymous said...

jamban dia besttt...

-lu tumpang gua g p.a.c kat kemaman-

Anonymous said...

ooo...sawit pilih A ek????
erkkkkkkk...
-dlm dilema-huhuhu

adoyai! said...

kalu anak aku pndy mencarut aku carut kt budak bilik ko ni tos.. =P

Unknown said...

lu patut cite psl part time quiz marker, pesit ms kena tahan pak gad sbb blk xikut curfew,buah nenas dlm tanah, xpon kisah cinderella si abg gagah perkasa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...