Tuesday, July 13, 2010

Budak bilik Gua Part 1- Rumpelstilzskin

Nama diberi Sulaiman. Nama otai leman. Nama gedik abg lail. Bekas budak bilik gua. Eh silap, gua budak bilik diorang. Tu pun sebab diorang (Pari &Sawit) pujuk sebab tak cukup korum. Gua terima sebab rasional. Takkan nak suruh membe gua (najib) yang alim duduk sebilik ngan dorg. Jahanam budak tue. Alih-alih gua turut jahanam. Gua tak kesah sebab persahabatan mendewasakan. Tak gitu? Nampak ganas dari raut wajah. Mana tak ganas, bawak moto takde silencer. Die punya pekik semua orang boleh cam. Dalam ganas rupanya hati boleh tahan kuntum. Sebab baru gua tau die minat lagu-lagu siti especially Ku Milikmu. Peace.

Beliau mempunyai banyak kepakaran. Gunting rambut, tune gitar dan pandai belajar. Subjek accounting paling susah (FA3) pun die selamba pass. Membe-membe gua yang lain paling kurang 3 kali baru lepas. Tu pun tulis kat extra paper. "Madam, tolong saya yer. Ni kali ketiga saya amik FA3." Tapi ade sekali die buat hal. Ade 1 paper tue die tak buat assignment. Siap berani jumpa lecturer sambil berkata "Berani buat, berani tanggung. Ambik obat. Dapat E. Kah kah kah.

Lagi satu, bekas budak bilik gua ni memang legend. Bagi je games ape. Semua die champion. Ni games yang gua rasa dia paling champion. Gua rasa die kalah berapa kali je kot. Gua taktau ape button die tekan. Celaka.

nota: game nie memang berhantu


Skang die dah kahwin. Anak pun sorang. Gua harap lu bahagia, gembira dan berjaya. Nak citer sume kisah mau pecah kepala otak gua man. Ni lebih kurang gua tribute kat budak bilik la. Nanti gua bukak citer pari ngan sawit plak. Banyak beb.

p/s:  rumpelstilzskin tue nickname chatting MIRC beliau dolu dolu, gua nak letak gambar beliau tak bagi..kawtim la sket brader..

11 comments:

Anonymous said...

lu nyer ayat cam gampang..punye la lame duk dpn laptop nk wat entry psl gua..oopss silap lu duk lame td plus b'gayut..yg gua dgr "permata hijrah" pastu ujung bln masuk m'minang..haha
nasib baek lu x t'tdo ms gayut tu mcm dolu2 zaman blajar..
satu game yg gua tau lu otai..lum tentu sorg pon bdk bilal bole beat lu..chess

-gua dendam kat lu-
hahahahahaha...

Anonymous said...

"Dalam ganas rupanya hati boleh tahan kuntum. Sebab baru gua tau die minat lagu-lagu siti especially Ku Milikmu"

abg leman nih pun mesti set2 minat lagu2 sofaz jugak tak? macam ko.. kehkkehhkeke -miza-

~katakcute~ said...

mau LIKE dis entry...leman...leman..kah3

kay karim said...

hahahaaaa....leman, tribute tuh..ko accept je lah!!!

Anonymous said...

tos........cite lu sgt hebat..tapi apasal lu xcrita kesah dari pj ke gombak tu..tu lagi legend bai...gua tersepit...hahaha
tos...
lu jgn maen2 same gua...entry pasal gua lu kasi cantek2 sket...lu buat lebih2...gua cedok rusuk lu kasi senak perut hahaha...

lu tau gua sape kan...kihkih...

Anonymous said...

Dak blk kandung mmg pari , leman n sawit..
tp korang kan ada dak blk angkat, dak blk sebelah..aku, chan.lim tat n pai..kalo nk wat cite japa pn blh..

psst: aku admit, time dak blk aku suma g blk ko and biar suma dak blk ko kt blk ktorng mmg agak celaka gak la..

Anonymous said...

oooo...
skang selalu gayut malam2..sambil makan megi..
patot la susa nak jumper skang nie...

-ex sharipah-

Anonymous said...

waa..dah pandai gayot skang.msg pun mest bnyk.
-begambar jarak 3 hasta xciter ker?-

Anonymous said...

sebelum lebih ramai yg komen baik lu cpt wat entry baru...
komen yg kat ats ni mmg cm :tooooot:

ptos said...

gile ramai anon!! kisah dr pj ke gombak, b'gambar 3 hasta atas tembok smbil muka menyirap, main bagi bagi kapal, baik gua kumpul dlm entri baru b'tajuk 'ex-gua'..kah3

p/s:man, gua cadang nk post entri ni kt fesbuk la,ok x? br market blog gua...

Anonymous said...

lu nye marketg bole tahan..bak royalti cket portion gua..bile kuar citer pari sawit lu byr lak royalti kat dorg..
mayb bole bg cket kat bdk bilik agkt..cipan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...