Wednesday, March 31, 2010

Mest Marii...


Dulu aku hanya insan biasa. Berbaju Melayu bersongkok tinggi. Resit gel rambut memang sah-sah takde simpan dalam wallet beli kt pasar malam. Kalo ade pun cuma minyak bijan. Merangkak ke alam pengajian tinggi, aku sudah kenal apa itu seluar Jeans kilat. Baju melayu hanya dipakai bila raya. Tue pun kalo mak suruh. Kalo tak, dah lama aku pakai baju Billabong pegi sembahyang raya. Songkok jgn harap la nak pakai. Aku punya imej baru. Botak. Cas mcm Van Diesel tue.

Tapi kini hanya tinggal kenangan. Rambut aku dh pacak. Aku dah terkenal. Balik nie aku nak save dalam hpone, gunting dan tampal kt cermin, dinding umah, dalam kete, dalam wallet. Mungkin aku plan nak cop baju dan letak gambar tue...Aku senyum puas....Malam nie kompom khemah terpacak...

p/s Tue bukan aku, monolog kawan aku...dia masih insan penang....

7 comments:

Gjoe said...

Hahahaha...memang aku tau siapa insan itu, berdiri, sambil menghalakan jari tengahnya ke arah buku yang dipegang...itulah dia insan penang

TiMe KiLLeR said...

mcm shial la intro lu bro..mcm citer lu time dulu2 jer..

tp mmg aku simpan la paper front page tu..ade org kate kat aku " once in a life time je dpt"..

in a nutshial, ngok la chapalrela..

pu3 said...

cam ku kenal siapa....hahaha...xbole blah (adakah itu suka @ paksa rela) gler glam sgguh... :-P

TiMe KiLLeR said...

hye pu3...huhu

pu3 said...

hye time killer...who ever u are... :-)

TiMe KiLLeR said...

hye pu3..wutever u r..

Gjoe said...

budus ko pembunuh masa, wutever...sense of humor ko makin mantap beb

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...