Wednesday, March 17, 2010

Hajat


Peh, dh seminggu lbh gua x update blog nie..Takde idea ar...haha...Baru gua tahu agak susah jgk nk jd blogger nie...aritu ade modal dh..tetibe x jd..gua takut jadi isu sensitif..mau kene tangkap gua...x sanggup!!gua x kawen lagi..hehe..

So..ptg td ms on the way balik ke umah flat, gua nampak la bdk2 tgh main bola..terus bernafsu gua...rasa nak balik umah, tukar baju n join skali....nie baru jiwa..sebenarnya dari kecik lagi... 5.30 adalah waktu bermain...x boleh kalo x main...kalo suruh bj buku...mmg mengamuk la...menginjak masuk sek men pun sama...gua pantang betul kalo time ptg nie la nk buat gotong royong, perhimpunan mengejut oleh KP..dsb..gua mmg xboleh blah...sbb gua dh didik kene kuarkan peluh tiap petang...bende lain gua jd x ikhlas..haha..,ms nk masuk form 5..gua ckp kt mak gua...gua nk jd pemain bola...gua ckp lumayan mak main bola nie...mak gua sengih je..xkn la nk m'hampakan anak kesayangan die kn..haaha..CAS!!

Sampai la satu ketika br gua insaf..bkn la insaf main bola..tp br start balik nk blaja..puncanya gua g lawan bola kt UUM, dh la kalah..balik je dr sana esok ade exam bhs arab..gus sempat tdo yang agak lama ms exam tue..sah sah la kantoi..xpasal kene g kursus..yg paling sadis gua sorg je bdk kelas agama yg kene g..peh! mmg jd bahan smpi skang kalo bdk sek gua bukak citer nie...ms tue gua tekad gua kene kurang main bola tiap petang..gilernye pengorbanan time tue..m'gigil gak r..kwn2 ajak main gua tolak..g kelas buat math..kalo gua mhafal..kompom gua buat formula mengingat nama player bola..silap2 jd bookie world cup..

Bila masuk u pun sama...gua rasa gua antara bdk yg slalu turun awal (kalo xde hal la)...sampai ade sorg budak panggil gua 'mangat-mangat bdk econ'...gua mmg semangat pun kalo bab main bola nie..gua xsuka dtg lmbt..sbb kalo dtg awal..gua bleh sepak2 dulu..blaja wat skil yg xkn diaplikasi ms main nant..haha...bkn ape, mak gua ckp..dr umur 4/5 tahun..gua main ngan bola jer...lori mainan, kete kontrol..mmg xlama..gua mest failnyer...

Ade sekali tue gua ingat gua terpaksa amik klas kul 6.00..1 sem gua merana..sbb 2/3 ari dlm seminggu gua xdpt main bola..mmg mcabar r time tue..tp nk wat cmne..gua salah langkah..gua xplan..last2 kene buat petition minta ade subjek tue..kalo x, gua tpaksa tmbh 1 sem lagi...sian kwn2 gua yg tpaksa tlg gua amik subjek tue...jasa korg ttp gua kenang jelah...hahha..gua ingat..jgn risau...

Tapi kini...silap2 gua ade kt ofis lagi kul 5.30...inikah yang gua cari?

notakaki: gua teringin si dia dtg tgk gua main bola smbil bawak tuala ngan air gatorade..

4 comments:

pu3 said...

makan bola..tdo bola..minum bkn coca cola tau...haha...tragis sgguh cite lu ni bikin gua mau nangis....huhu

nota kaki: siapakah si dia tuuttt.... :-P

Met said...

Gua akan jd silent reader lu..
bahan entry menarik, cuma kene susun bahan tu properly, so that the whole entry consistent..xde la kt certain part je menarik...
p/s: bile nk wat entry psl dewan MPT? hahaha

Gjoe said...

Gempaks tosss

ptos said...

tu harapan..bukan kenyataan...hahha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...