Thursday, December 8, 2011

Perubahan itu perlu

Masa semester akhir di Gombak dulu, gua rasa gua penah cakap. Gua jenis tak reti pakai smart smart. Jenis pakai baju kemeja pergi kerja. Gua syak masa tu gua punya filosofi ialah jeans dan t-shirt adalah dewa dan cool.

Buktinya, masa kena berlakon jadi Director produk De'Carota, gua pinjam baju met. Siap dengan tie lagi. Memang hilang akal gua rasa. So, bila nak pergi interview cari kerja, gua terpaksa la jugak beli satu baju jenis Suave ni sebagai back up. Yelah, takkan nak pinjam baju Met je kan...

Tue part baju. Belum kira part pakai tie. Gua rasa memang nak carut je. So, nak senang keje, gua ikat siap-siap. So, bila ada interview gua kasi ejas mana patut je. Senang kan? Nak lagi best, gua eksyen tarik tie lepas interview sambil jeling orang yang tengah tunggu turn. Peh memang rasa konfirm dapat keje tu. Tapi bila orang HR diorang tak panggil-panggil, mula gua rasa nak ngamuk kena ikat tie sekali lagi.

Tu dulu la....sekarang gua rasa, baju Padini dan Seed (yang potongan 50/70%) bersaiz S adalah kacak. Badan rasa tough. Pehh. Kena pulak tie berjalur, memang rasa macam Eren Aziz. Nak lagi sedap sekarang, ade pulak orang tolong gosok baju gua. Lazat.

Harapan gua cuma satu. Janganlah gosok baju gua sampai terkoyak macam gua jahanamkan 2/3 helai baju. Gua ikut teori leman. Buat apa nak gosok bahagian bawah kemeja tu. Masuk dalam seluar jugak. Nampak kan bijak tak bijak leman ni. Tapi gua lagi bijak, gua buat test bahagian bawah tu, panas ke tak cukup panas. Cilakas..

p/s: De'Carota adalah sejenis air carrot susu yang dicipta oleh Sawit. Memang karut gila...kah3. Nie assignment untuk subjek English. Lecturer subjek ni macam Imad kata Sawit. Sawit penah pegang tongkat dia. Sawit sawit...

3 comments:

Anonymous said...

eh, i dah terkoyakkan baju u ke?

Anonymous said...

dulu gua g intebiu pun pinjam baju met...
met dulu kan mmg jenis2 skema ni...baju camgitu mmg bnyk stok kahkah...

-riri-

p/s : tos...gua syak baju yang kita pinjam dulu tu...dia dah xmuat dah kihkih...

Anonymous said...

sebijak-bijak leman, tapi....cari kelas x jumpa..wakakakakaka....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...