Tuesday, May 4, 2010

Ulu Tiram & Abg Gerek Mmg Antonim...

Sabtu 1 Mei 2010 sepatutnya hari perkerja. Hari bersenang lenang di rumah dengan anak bini. Tapi, gua, jijo dan lain-lain akan bermusafir ke johor. Tapi gua tak pasti gua dan yang lain dh niat ke tak sebelum gerak tue. Insaflah kawan-kawan. Kalo ye pun nk sembahyang jamak, agak-agak la.


Mengikut tentatif abg seniur kul 9 pagi. Nak tahu sape abg seniur, boleh klik sini. Gua punyalah bangun awal pagi. Nak kene kejut jijo lagi. Nak amik pdot lagi. Yelah janji mesti ditepati kn, x gitu abg seniur?keh keh keh...Alih-alih gua, jijo dan pdot gerak dulu. Janji nak jumpa kt r&r nilai. Tapi kitaorg entend kt r&r seremban sebab bagi can kt abg seniur bergurau senda kt serdang lama sikit. Rupa-rupanya die amik serius...amboi amboi amboi...


Perhentian di r&r seremban lebih bersifat sementara. Kitaorg hanya mampu maki-memaki masa nak tunggu turn isi minyak. Pesanan suruh lek lu abg seniur kitaorg pandang enteng. Mana taknya, abg seniur masih syok bergurau senda. Amboi amboi amboi...


Perjalanan diteruskan. Kete-kete yang slow duduk lane kanan mmg sah-sah kene jelingan tajam la. Agak berkesan jugak tektik serangan serampang 6 mata nie. Dalam perjalanan tue gua dpt msg dr abg seniur yg dorg dh gerak. Mungkin dah puas bergurau senda agaknya. Kali nie takde amboi amboi amboi ye...


Lbg krg kul 12 ktaorg smpi ayer keroh. Benti makan sambil cuci mata. Dengar kata orang melaka pun cun-cun gak. Orang melaka orang melaka..kah kah kah....Gua decide mkn KFC lps cadangan nk mkn nasi terbantut sebab lauk kedai mkn tu mcm tinggal 2 ketul je. Macam meniaga tepi jalan die punya laku. Rezeki ko lah tokei KFC. Sedang gua asyik beratur, gua dpt call abg seniur.

"kt mana dh?"

"dkt ayer keroh, nk mkn ayam goreng, lu katne?? "

"gua kt nilai, jalan jem sikit"

"bawak-bawak istighfar ye, panjang lagi perjalanan"

Dalam hati gua, keputusan kitaorg mmg brilliant mcm Pak Alex Ferguson jual adik Ronaldo.

bersambung....

p/s: abg seniur mmg on time. Gua exegerrate jer...

p/s/s: entri nie mcm nk membawak 3/4 siri jer....

3 comments:

Alcapone said...

Abg senior mmg on time. Lu tak tau bape lame die berzikir kat serdang. Dari kol 9 smpi kol 10. Demn.

Unknown said...

igt kat org melaka ke sei?

Unknown said...

orang melaka jangan di kenang
xkan ko nak jadi cam DANI Adamaya kot
hahahahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...