Monday, May 10, 2010

Sambungan Ulu Tiram & ABg Gerek Mmg Antonim..

Pas tibai ayam goreng sambil merenung highway kot kot abg seniur boleh potong kitaorg, perjalanan terpaksa juga diteruskan. Nilai masa yang dinisbahkan dengan seketul ayam goreng yang terpaksa gua tapau mungkin penyebab abg seniur & the geng gagal memintas kami. Kami redha.

Masuk je pagoh, jijo punya excited lain macam. Terus kol abg gerek.

"Ri, kami dah masuk Johor, kami nak pi Danga Bay, dalam kul 3 sampai la kot"

Abg gerek pun explain la kt jijo. Gua fokus tgk jalan. Takleh selesa sgt. Nanti bersagat lagi kete gua. Yang gua dengar, 'tol hujung sekali, bayar tol 2 kali, sampai hujung highway, the zon, majidee'. Jijo dan gua senyum riang dengan penjelasan abg gerek. Jijo lebih sikit kot sbb die yang tepon. Pdot gua tgk serius je. Tido.

Selang setengah jam abg gerek tepon. Ape hal pulak nie. Gua bagi arahan kt jijo angkat tepon gua. Kalo insan-insan terpilih yang tepon mau gua suruh jijo take over driving. Keh keh keh.

"korang kat ne?" abg gerek wat suara cemas.

"kat Yong Peng kot, awat???" getus jijo.

"celaka, gaya tepon tadi dah macam nk sampai" abg gerek melempiaskan rungutan.

"kan tadi aku ckp kami baru masuk Johor, bukan Johor Bahru"

Gua punya gelak rasa nak willy tayar depan je. Lagi best bila gua tau hal sebenar. Cite nie gua forward sket. Rupanya masa jijo tepon abg gerek td, die on da way nk pegi saloon. Nak kaver rambut kaler perang die tu. Abg gerek bajet sempat la ane tu setel mana patut. Tapi ane tue siap boleh lek lek je sambil layan citer hindustan. Abg gerek memang dah hangin satu badan. Nant kalo jijo tepon masa ane tue tengah pegang mesin, mcm mana nak angkat fon. Tak ke naya kawan-kawan. Alih-alih die yang kene. Sape yang salah skang? Jijo dan abg gerek sila bermaafan.

p/s: dulu met penah kene tinggal ngan ane masa gunting rambut sebab kedai pasar malam depan kedai gunting rambut tue terbakar. Lagi best sorang customer tue rambut die baru potong sebelah. Ane-ane tue memang pentingkan diri sendiri.

1 comment:

Alcapone said...

Abg gerek tadahal. Die boleh cover pakai serban yang kat leher tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...